Soryu Isozaki - 2008-06-17 15:46:05

MISJE
Misja to pojęcie z życia codziennego. Polega na wykonaniu określonego zadania. Gracze wykonują ją wraz ze swoim Jouninem, czasem sami.
Misje dzielą się na:
a) A-rank - misje bardzo trudne, duże ryzyko śmierci
b) B-rank - misje trudne, spore ryzyko śmierci
c) C-rank - misje średnie, małe ryzyko śmierci
d) D-rank - misje łatwe, praktycznie brak ryzyka śmierci
f) S-rank - misje najtrudniejsze, jedynie dla jouninów !! Wysokie ryzyko smierci, dla Gennina i Chuunina prawie zawsze kończy się śmiercią.
e) misje treningowe - czyli zwykły trening.
Klasa misji może zawsze zmienić się w jej trakcie wzwyż! Misje są zlecane przez władców w danym kraju, np. Hokage, Mizukage, Kazekage itd.

Trening to podtyp misji, która jednak nie została przez nikogo narzucona. Polega na ćwiczeniach fizycznych, nauce techniki itp. Trening może być inwidualny, np. w Czasie wolnym albo z sensei przez wysokiej rangi misją.

Postacie kierowane przez graczy, cechy itp.

Płeć:
Do wyboru mężczyzna i kobieta, płci pośrednich nie ma.

Charakter:
Określa on ogólny sposób pojmowania i zachowania wobec otoczenia przez daną postać. Odgrywanie charakteru jest niezwykle istotne. Są trzy podstawowe charaktery, które są rozwijane przez opisy:
Dobry - poszukujący spokoju i harmonii, ninja który jest oddany swojej wiosce i pragnie bronić jej mieszkańców. Jego aspiracje nie tyczą jego samego, a tylko dobra ogółu. Gotowy poświęcić życie w obronie pokoju czy życia innej osoby (np. Naruto, Jiraya, Sarutobi, Kakashi).
Neutralny - typowy shinobi. Nie ma wyższych uczuć, jest samolubny i dba głównie o własny interes. Misje wykonuje, gdyż to dla niego sposów przeżycia, nie liczy się dla niego dobro wioski. Zwykle nie przejawia większego okrucieństwa w swoim zachowaniu. Zdolny do porzucenia misji i przyjaciół, aby ocalić swoje życie (np. Idate, Mizuki, Sasuke).
Zły - bezwzględny i okrutny ninja. Misje są dla niego kompletnie nieważne, jeżeli nie ma z tego jakichś korzyści czy własnej satysfakcji. Niosą go własne ambicje i pragnienia, nie liczy się kompletnie z otoczeniem, wioska jest dla niego wyłącznie miejscem, w którym wyrósł. W zależności od tego, co pragnie osiągnąć, może opuścić wioskę i stać się dla niej zagrożeniem w przyszłości. Zdony do zabicia swoich bliskich i zdrady przyjaciół (np. Orochimaru, Itachi, Zabuza).

Nindo:
Motto życiowe naszej postaci, według którego stara się ona żyć i nim kierować. Jest kolejnym uzupełnieniem charakteru. Postać nie ma przymusu posiadania swojego nindo.
Przykładowe nindo z Naruto:
"Nie cofam swoich słów, to moje nindo" - Naruto.
"Pragnę udowodnić, że można być szanowanym ninją nie mając talentu ani w Ninjutsu, ani w Genjutsu" - Rock Lee.
Uwaga! Nindo nie jest obowiązkowe.

Cechy

Siła: określa siłę fizyczną postaci. Bardzo istotna dla walczących wręcz, przydatna każdemu. Siłę można zwiększyć poprzez misje - treningi siłowe w średnio wysokim tempie.

D - siła przeciętnych ludzi, ninja z taką siłą jest dość słaby a jego ciosy co najwyżej smyrają przeciwnika (np. Sakura przed shipuudenem).
C - silny ninja, potrafi swoimi ciosami zranić przeciwnika dość poważnie, lecz nie są to jeszcze takie ciosy, które powalają na Ziemię (np. Naruto, Sasuke).
B - ninja, którego ciosy Taijutsu odznaczają się szczególną mocą, jeden celny cios może poważnie uszkodzić rywala (np. Kiba, Rock Lee).
A - siła ninja, którego jeden cios może byc śmiertelny. W parze ze specjalnymi technikami Taijutsu jest to bardzo niebezpieczne połączenie (np. Chouji, Gai).
S - nadludzka, wprost niewyobrażalna siła. Jednym ciosem potrafi niszczyć skały a nawet całe wielkie budynki. Oberwanie takim jest niemal pewną śmiercią (np. Tsunade).

Szybkość: to po prostu prędkość z jaką możemy się poruszać i wyprowadzać ciosy. Bardzo istotna dla walczących wręcz. Szybkość można zdobyć poprzez misje - treningi szybkości, troszkę wolniej niż siłę, lecz nadal dość szybko.
E-Najsałbsi, szybkość z pewnością nie jest tej osoby mocną stroną
D - przeciętny człowiek, łatwe do odczytania ruchy ninja, dość dużo czasu dla przeciwnika do przygotowania się do obrony (np. Sakura).
C- troszkę wyższy poziom, lecz nadal niezbyt szybkie ruchy. Przecinik nadal ma dość sporo czasu, aby się bronić (np. Naruto).
B - szybkie ruchy, ciężkie do dokładnego obserwowania. Przeciwnik ma niewiele czasu na obronę (np. Zabuza, Kakashi).
A - szybkość ruchu, przy której postać jest niemal niemożliwa do zauważenia. Pozwala wyprowadzać ciosy tak szybkie, że przeciwnik nawet się nie zorientuje, co go uderzyło (Sasuke, Hyuuga Neji).
S - nadludzka szybkość ruchu możliwa do osiągnięcia tylko przez długotrwały trening i wyrzeczenia. Często taka prędkość ma jakieś negatywne skutki (osłabienie ciała, ograniczenia pola widzenia...). Poruszanie się z pełną prędkością niesie więc ze sobą ryzyko kontuzji (np. Rock Lee, Gai).

Wytrzymałość: fizyczna odporność na ciosy. Gdy inni już nie żyją, naprawdę wytrzymały ninja potrafi nadal utrzymać się na nogach. Wytrzymałość określa także liczbę punktów życia danego ninjy. Można ją wytrenować przez misje - treningi wytrzymałościowe.
E-Najsałbsi, Wytrzymałość z pewnością nie jest tej osoby mocną stroną
D - przeciętny człowiek, po jednym silniejszym ciosie postac leży i kwiczy, o ile w ogóle go przeżyje (np. Sakura, Ino).
C - wytrzymałość przeciętnego ninja. Potrafi przetrwać ciosy, jednak naprawdę silne techniki od razu powalą go na ziemię. Większe rany uniemożliwiają kontynuację walki (np. Sasuke, Chouji).
B - postać niezwykle odporna na uszkodzenia ciała i głębokie rany. Nawet jeżeli z pewnością umrze, potrafi dalej walczyć i wykrzesać z siebie resztki sił (np. Rock Lee, Hyuuga Neji).
A - niezwykła wytrzymałość ciała, możliwość przyjmowania głębokich ran w czułe nawet punkty nie zrani za bardzo takiego ninja. Potrafi dalej walczyć po otrzymaniu niemal śmiertelnego ciosu (np. Tsunade, Zabuza).
S - niezależnie od starań i ilości ciosów wyprowadzonych na takiego ninję, on dalej będzie wstawał. Cios, który dla innych mógłby skończyć się śmiercią, dla niego jest tylko draśnieciem. Ma także doskonałą regeneracje, cała noc odpoczynku powoduje, że nawet najgłębsze rany się goją (np. Naruto).

Odporność psychiczna: to z kolei jest odporność umysłu na ataki, szczególnie na Genjutsu. Duch może maksymalnie wynosić 10. Można go wytrenować, jednak na własną rękę. Zdobycie nawet punktu do tej statystyki może zająć kilka miesięcy treningu.
E-Najsałbsi, Odporność psychiczna z pewnością nie jest tej osoby mocną stroną
D - postać słaba psychicznie, łatwo się poddaje i często bywa przerażona, techniki Genjutsu ryją jej psychikę i nawet wiedząc o tym, że to iluzja, nie potrafi się im przeciwstawić (np. Sasuke).
C- postać z psychiką dosyć odporną na ataki, nie radzi sobie jednak z nimi najlepiej. Czasem łatwo ją wystraszyć (np. Kakashi, Sakura).
A i B- ninja niezwykle odporny na wszelkie ataki na psychikę, nie boi się prawie niczego, zawsze potrafi z siebie wykrzesać to, co najlepsze. Nie miewa załamań (np. Naruto).
S- ninja silny psychicznie, zachowujący zimną krew w każdej, nawet najgorszej sytuacji. Nawet wewnątrz techniki iluzjonistycznej potrafi sobie poradzić z wydostaniem się z niej. Bardzo ciężki do złamania przeciwnik (np. Shikamaru).


Zwinność: Ta cecha odpowiada za "elastyczność" naszego ciała. Im większy współczynnik tej cechy tym łatwiej wychodzą nam uniki czy też poruszanie się w trudnym terenie (np. gęsty las).
E-Najsałbsi, zwinność z pewnością nie jest tej osoby mocną stroną
D - ninja ma problemy z prawidłowym unikaniem ciosów. Jest podatny na ataki bronią białą, gdy ktoś szybko nią atakuje. Takiej osobie zalecana jest duża wytrzymałość (np. Naruto, Sakura).
C - ninja dość dobrze unika ciosów. Nie ma z tym większych problemów, jednak to jeszcze nie jest to. W straciu z szybszym przeciwnikiem nawet z tą zwinnością można nie nadąrzyć z unikaniem(np. Shino, Shikamaru).
B i A - postać opanowała bardzo dobrzę sztukę uniku czy tez zwinności. taka postać akrobatykę ma w jednym palcu (np. Kakashi, Rock Lee)
S- ninja opanował zwinność ponad normy przeciętnego Shinobi. taka osoba nie musi się zbytnio martwić czy kunai ją trafi bo zwykle zdąrzy się przed nim uchylić (np. Sasuke, Itachi, Gai)

Celność: Im mamy lepsze oko tym i celniejsze są ataki. Chodzi tutaj o celność pozwalająca nam na lepsze trafienie w cel, np. shurikenem.
E-Najsałbsi, Celność z pewnością nie jest tej osoby mocną stroną
D - Ninja ma problemy z trafieniem w szybki, ruchomy cel. Takiemu Shinobiemu nie zaleca się atakowanie bronią rzucaną (np. Sakura, Ino)
C - Ninja potrafi trafić w ruchomy cel jednak napewno nie trafi w punkt witalny. (np. Naruto)
B i A - Postać rzuca bardzo dobrze bronią rzucaną, czasem trafia w witalne punkty (np. Sasuke)
S - Postać osiąga perfekcję w rzucaniu bronią. Taka postać bez większego problemu potrafi trafić w punkt witalny (np. tenten, Haku)

Percepcja: czyli zdolność postrzegania świata poprzez zmysły. Określa ogólnie wzrok, węch, słuch, dotyk a także "intuicję" ninjy. Bardzo trudna do wytrenowania, jednak punkt do niej można zdobywać nawet około roku.
E-Najsałbsi, Persepcja z pewnością nie jest tej osoby mocną stroną
D - postać praktycznie bez zmysłów, wpada w każdą pułapkę, nawet najbardziej oczywistą (np. Naruto).
C - ninja dość uważny, widzi i słyszy wiele, ale nie jest to super wyczucie, a przeciętność (np. Sasuke, Jiraiya).
B i A - ninja świetnie rozwiniętych zmysłach, spostrzega wiele rzeczy, których normalny człowiek nie jest w stanie, dodatkowo ma jeden szczególnie wyostrzony zmysł (np. Kiba).
S- człowiek, który swoimi zmysłami wychwyci najdrobniejszy szczegół. Jego uwagę przykuwają nawet najdrobniejsze szczegóły, świetnie wykrywa pułapki (np. Shikamaru).

GotLink.pl